Autentieke branding

Een marketingboodschap en uitstraling die oprecht is

Tastbare resultaten

💻 Website scan

Inzichtelijk gemaakt praktisch snel toepasbare aanpassingen website middels een quick-scan.

💬 Brand image

Sterkere brand image en Tone Of Voice gerealiseerd door een storyline brainstorm.

📹 Testimonials

Initiatie en creatie van klant testimonials op film. Projectmangement van design tot montage.
Guido heeft een scan van onze website gemaakt en in zeer heldere taal ontzettend goede inzichten, tips & trucs gegeven. We konden er direct mee aan de slag. Aanrader!!
Fleur de Wit

Marketingcommunicatie die past bij Nicole en Fleur

Nicole en Fleur hebben in het verleden al eens een marketingbureau in de arm genomen die hen heeft begeleid in hun marketingcommunicatie. Gevolg: een superstrakke huisstijl, website en marketingcommunicatiemateriaal. Maar het voelde niet lekker; te correct. Te gepolijst. De dames konden zich niet vinden in de uitstraling qua persoonlijkheid en bedrijfsvoering.


Uitdagingen

🛋️ Een betere marketingcommunicatie die écht past bij Nicole en Fleur
🛋️ Die nieuwe Tone Of Voice vertaald naar hun eigen branding uitingen
🛋️ De eigen propositie beter begrijpen en kunnen uitdragen
🛋️ Mogelijkheden ontdekken met betrekking tot video testimonials 

Procesaanpak

Kennismaking

Interieurdesign Studio (gerund door Fleur en Nicole) laat met haar interieuradvies klanten zich weer volledig thuis voelen in eigen huis. Echter voelden zij zich zelf niet meer thuis bij de uitstraling van hun website en marketing. De marketingcommunicatie was te gepolijst voor hun nuchtere en warme aanpak en persoonlijkheid. Hoe stralen we die authenticiteit uit die écht laat zien wie ze zijn?

Plan van aanpak

Samen hebben we besproken wat echt belangrijk is voor de marketing. Veel wensen kwamen ter tafel, zoals social media, advertising en video-testimonials. De focus echter lag eerst eerst op het scherpstellen van de kernboodschap. Wie is Interieurdesign Studio, wie is de klant en wat is de toegevoegde waarde? Dit deden we via brainstormsessies en workshops over de juiste Tone of Voice.

Brainstorm

Met Fleur en Nicole stapte ik in de magische wereld van hun Brand Journey - als moedige ontdekkingsreizigers in hun eigen verhaal. Met stiften als lichtzwaarden creëerden ze een mindmap vol inzichten. Wie is de held en wie is de gids in het verhaal (waar veel klanten de mist in gaan)? Welke obstakels ervaart de klant en hoe zijn Fleur en Nicole het kompas zijn naar de ideale eindsituatie?

Video testimonial

Fleur en Nicole wilden meer doen met YouTube en video-content, vooral met video-testimonials. Hoewel ze al opnames hadden, ontbrak een passend format. Voor hen creëerde ik een krachtige en pakkende video, volledig in de huisstijl van Interieurdesign Studio. De montage bracht hun marketingboodschap tot leven en versterkte hun uitstraling naar de klant.

Afronding

De dames waren aangenaam verrast door de ludieke, interactieve aanpak waarmee ze hun marketingboodschap ontdekten. Dit werd de blauwdruk voor hun communicatie, met een scherpere klantbelofte en krachtiger pitch als resultaat. In eigen woorden: "Met Guido's hulp zagen we helder wat wij te bieden hebben en hoe we onze potentiële klant (de held) centraal stellen: What's In It For Them."

Video testimonial voor Interieurdesign Studio

Guido heeft ons op een persoonlijke en interactieve manier geholpen met het helder krijgen van ons merk als 'The Hero’s Journey'. Middels een kort & krachtig traject heeft hij ons meegenomen in het creëren van een duidelijke persona, onze boodschap en onze brand story. Ontzettend leuk hoe hij ons met zijn brede ervaring en frisse blik op een nieuwe manier heeft laten kijken naar onze business en de aanpak qua marketingcommunicatie.
Nicole Schenkkan

Waarmee kan ik jou helpen?

Loop jij tegen vergelijkbare uitdagingen aan? Blijf er niet langer mee lopen en neem gelijk even contact met mij op. Ik denk graag met je mee voor een oplossing!