๐—ญ๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฒ๐—น ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜€๐—ฒ๐—ป, ๐˜‡๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฒ๐—น ๐˜„๐—ฒ๐—ป๐˜€๐—ฒ๐—ป

๐˜–๐˜ฏ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ช๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ง๐˜ช๐˜ต๐˜ด ๐˜ข๐˜ญ๐˜ญย  werkt niet; niets nieuws natuurlijk. Toch houden we ons daar niet altijd aan. Laat jij hierdoor niet juist veel potentiรซle klanten liggen?ย 


Hou jij jezelf vast aan 1 stem wat betreft jouw doelgroep aanspreken? De stem waarmee jij zelf graag wordt aangesproken? Logisch, maar geen mens is hetzelfde. Zoveel verschillen in smaakjes, uitdagingen, behoeftes en zoekgedrag.ย 


๐Ÿ–ผ๏ธ ๐†๐ž๐ž๐Ÿ ๐ฆ๐ข๐ฃ ๐ฆ๐š๐š๐ซ ๐ฉ๐ฅ๐š๐š๐ญ๐ฃ๐ž๐ฌ

Onlangs sprak ik Juliet (dame links op de foto), ondernemende interieurarchitect, over haar uitdagingen. Hoe zij daarmee omgaat en klantprojecten aanvliegt. Een compleet eigenzinnige werkwijze die volledig strookt met haar mindset.ย 

โ€œ๐˜๐˜ฌ ๐˜ฎ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ต ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ญ ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ญ๐˜ข๐˜จ ๐˜จ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ. ๐˜ˆ๐˜ญ๐˜ด ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ญ ๐˜ข๐˜ญ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ธ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜จ๐˜ข ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ข๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ. ๐˜‹๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ฅ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฏ๐˜ถ ๐˜ช๐˜ด. ๐˜ž๐˜ข๐˜ต ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฌ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ. ๐˜‰๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฎ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ซ๐˜ฆ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ญ #๐˜ด๐˜ต๐˜ณ๐˜ข๐˜ต๐˜ฆ๐˜จ๐˜ช๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ช๐˜ด๐˜ช๐˜ฆ. ๐˜”๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ณ๐˜ข๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฑ๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ต ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ง๐˜ง๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ต๐˜ฆ; ๐˜ช๐˜ฌ ๐˜ธ๐˜ช๐˜ญ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ท๐˜ข๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ.โ€ย 

Je kan er overigens van uitgaan dat Juliet je jouw voorstel teruggeeft met flink wat aantekeningen op de vormgeving van een verkeerde uitlijning of een verschil in lettergroottes.


Daarnaast zie en spreek ik ook menig ondernemer die leeft bij het credoย  ๐˜ด๐˜ฉ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ต ๐˜ง๐˜ช๐˜ณ๐˜ด๐˜ต, ๐˜ข๐˜ช๐˜ฎ ๐˜ญ๐˜ข๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ . Vergelijkbaar met Julietโ€™s aanpak. Gaan! Dan gaandeweg bijschaven en bijsturen. De praktijk geeft ons de beste feedback en van je fouten groei en leer je het meest.ย 


๐Ÿ–‹๏ธ ๐†๐ซ๐š๐ฆ๐ฆ๐š๐ญ๐ข๐œ๐š ๐ค๐จ๐ง๐ข๐ง๐ ๐ž๐งย 

Ook voldoende #ondernemers beginnen juist graag bij het begin. Plannen helder op papier hebben. Wat is mijnย  ๐˜ธ๐˜ฉ๐˜บ . Mijn product of dienst. Mijn plekje in het weiland (@Jos Burgers); waarvoor moet je juistย  ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ตย  bij mij zijn? Van daaruit jouw specifieke Tone Of Voice en merk ontwikkelen en helder naar de markt communiceren. Dat zijn die mensen die zoโ€™n offerte wel van A tot Z doorspitten. Jou haarfijn alle taalvauten daarin op een presenteerblaadje teruggeven.


๐Ÿ™…โ€โ™‚๏ธ ๐„๐ซ ๐ข๐ฌ ๐ ๐ž๐ž๐ง ๐ ๐จ๐ž๐ ๐จ๐Ÿ ๐Ÿ๐จ๐ฎ๐ญ

Alleen goed om te realiseren dat ookย  ๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ธย  klanten zeer divers zijn. #Personaโ€™s kunnen daarbij enorm helpen; duidelijk hebben wie jouw ideale doelgroep is. Wat zijn hun levensovertuigingen? Wat vinden zij belangrijk? Wat zijn hun uitdagingen? Wat vinden zij relevant in hun leven? Kom je er niet helemaal uit? Stuur me gerust een PB om samen te sparren!


Dus spreek jij alleen jezelf aan of ook jouw diverse markt? Misschien toch nog even scherpstellen? Wantย  ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ช๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ง๐˜ช๐˜ต๐˜ด ๐˜ข๐˜ญ๐˜ญ ย is iets wat jou direct klanten kost.