Identiteit? Imago?
De identiteit van een onderneming geeft mee welke waarden, doelstellingen en competenties zij heeft. Daarbij draagt het bij aan de persoonlijke identificatie. Bovendien geeft het motivatie voor de onderneming vanuit de werknemer. Hierdoor ondersteunt ook het personeel de identiteit en draagt zij dat uit naar de buitenwereld. Die visuele identiteit heet de huisstijl.

Onderscheidend
Het merk moet worden herkend. Zij mag staan voor haar kenmerken en het product/de dienst positief onderscheiden van de concurrentie. En juist dat is zo belangrijk in een tijd waarin het steeds moeilijker wordt om op te vallen. Enkel meerwaarde te claimen aan de hand van de kenmerken van jouw product of dienst. Hoe zorg je ervoor dat jouw huisstijl er uitspringt? Dat zij datgene communiceert waar jouw bedrijf voor staat?

De huisstijl
Die huisstijl is dus onmisbaar voor jouw onderneming. Het zorgt voor zichtbaarheid op de markt. Een verhoging van de herkenbaarheid en uniformiteit. Zij verzorgt de mogelijkheid tot eenduidige, heldere communicatie. Dit imago presenteren wij aan jouw doelgroep door de huisstijl. Vervolgens vertalen we dat naar verschillende communicatiemiddelen. Jouw visitekaartjes, whitepapers, brochures, presentaties, app en website.

De stijl in huis
De opbouw van de visuele identiteit (of huisstijl) bestaat uit verschillende onderdelen. Jouw bedrijfsnaam, logo, lettertypen, kleuren, maten en afbeeldingen. Dat voer je vervolgens door naar elk communicatiemiddel die identiteit. Het is uiterst belangrijk dat dit correct en consistent gebeurt. Tenslotte wordt op basis daarvan het beeld van de onderneming gecreëerd. Om deze reden is de bewaking van die visuele identiteit relevant.

Consistentie betekent succes
Een onderneming waarvan de huisstijl goed toegepast wordt, blijkt succesvoller. Beelden en kleuren worden nu eenmaal gemakkelijker herkend en onthouden dan tekst. Voor een consequente en consistente toepassing hiervan, leggen we richtlijnen vast. Hierdoor kan ieder individu uit de onderneming de stijl correct toepassen. En dat zonder verlies van herkenbaarheid. Ook dit helpt de consument om trouw blijven aan de onderneming.

Sterke merken
• Hebben een verhaal | visie & gedachtegang
• Krijgen de juiste marketing | toewijding & waardevol
• Zijn duurzaam | houdbaar & flexibel
• Zijn uniek | differentiatie & consistentie