Bedrijfsgegevens

Naam: Samen Naar Nieuw
Contactpersoon: Tamara Hondorp
Website: www.samennaarnieuw.nl

Wensen

  • Grafisch ontwerp logo
  • Grafisch ontwerp huisstijl
  • Grafisch ontwerp en ontwikkeling visitekaartjes
  • Grafisch ontwerp en ontwikkeling website
  • Fotografie

Input opdrachtgever

Ik ben al een tijd professioneel bezig en ik wil hierin nu de volgende verdieping maken. Tijd voor de volgende stap. Tijd voor een grafisch ontwerp in merk, logo en website dus. Ook heb ik overwogen om concessies te gaan doen op deze vlakken, maar moet ik concessies willen doen voor mijn passie en beroep? Ik geloof erin dat je ergens voor moet gaan zonder concessies; dat vraag ik van mijn cliënten en nu dus ook van mijzelf.

  • Niet te strak of te standaard lettertype
  • Zachte achtergrondkleur website
  • Zeegroen en rood/oranje hebben mijn voorkeur in het grafisch ontwerp
  • Werken met mijn 3 peilers: rust, voeding en beweging. Dit mag overal in terugkomen

Doelgroep

  • Met name vrouwen
  • Leeftijd: 35 tot 45 jaar
  • Heeft een baan en/of kinderen
  • Wil aan zichzelf werken
  • Vind dat het nu tijd is voor zichzelf

Motivatie grafisch ontwerp

Logo

Terugkerend bij het grafisch ontwerp van alle logo’s is het lettertype; daadkrachtig en vlot. De cursieve letter zorgt ervoor dat het beweging en vooruitgang uitstraalt, terwijl de hoofdletters zorgen voor een sterke presentatie.

Een krachtig beeldmerk wat ook zonder de letters grafisch sterk op zich zelf staat. Hoeken en curves zijn afgewisseld in de vorm. De vormen zijn los, maar vormen samen een cirkel. Filosofisch kan je het zien als de stukken die aanwezig zijn bij de klant, maar niet lekker op hun plek zitten; jij helpt hen om die stukken weer op hun plek te zetten voor een perfecte cirkel. Daarnaast zijn dit ook de 3 pijlers (voeding, beweging, slaap). 

Website
  • Twee kleuren voor knoppen: oranje en grijsgroen. Oranje voor de meer belangrijke button, grijsgroen voor een “meer informatie” variant. Aangevuld daarop heb ik gekozen voor een tekstlink (onderstreept oranje) wanneer het gaat over een “lees meer” onderdeel als onderdeel van een tekst. Dus een grafisch en visueel sprekende variant en een tekstvariant.
  • Blokken zijn op schermgrootte (hoogte). Daardoor lijkt het een enorme lap qua grafisch design als je het in z’n geheel ziet, maar dat is gezichtsbedrog. Het is een website en je moet ‘m dus echt fullscreen bekijken, zodat je er doorheen scrollt. Wanneer je dat doet, zul je steeds 1  ‘blok” op je scherm zien, dat oogt en leest prettiger en rustiger.
  • Pakketten grafisch vormgegeven in blokken die zich makkelijk laten scannen en voldoende uitnodigen voor een call-to-action naar contact opnemen of meer erover te lezen.

Reactie opdrachtgever

Het ziet er netjes uit. Ik moest eerst wennen aan de vorm van het logo, maar uiteindelijk vond ik de gedachte erachter heel sterk. Het is ook uniek in haar vorm. Website is zoals ik het wil. Het draagt de boodschap uit die ik wil vertellen zowel in inhoud als vorm. 

Logo & huisstijl

samennaarnieuw logo huisstijl presentatie stijlgidssamen naar nieuw stijlgids kleur styleguide huisstijl logo lettertype fontsamennaarnieuw website webdesign mockup huisstijl visitekaartjes

 

Fotoshoot

samennaarnieuw stijlgids kleur styleguide huisstijl fotoshoot sfeer fotografie tamara landscapesamennaarnieuw stijlgids kleur styleguide huisstijl fotoshoot sfeer fotografie tamara groep landscape drieluiksamennaarnieuw stijlgids kleur styleguide huisstijl fotoshoot sfeer fotografie tamara groep landscape

 

Website

samennaarnieuw website webdesign mockup huisstijl wireframesamennaarnieuw website webdesign mockup huisstijlsamennaarnieuw website webdesign mockup huisstijl live responsive


Copyright © Guido de Gooijer | Alle rechten voorbehouden