Bedrijfsgegevens
Naam: Partyverhuur Haarlem
Contactpersoon: Erik van der Spek
Website: www.partyverhuurhaarlem.nl
Wensen
- Restyling logo
- Ontwerp huisstijl
- Ontwikkeling visitekaartjes, briefpapier en enveloppen
- Ontwerp flyers & beursstands
- Ontwikkeling huisstijlgids
- Ontwerp & ontwikkeling website
Input opdrachtgever
Lang geleden heb ik al eens door iemand mijn logo laten maken, waarover ik niet meer tevreden ben. Het heeft niet meer de professionaliteit die ik wens. De aanvankelijke hoofdkleur was rood, wat een iets negatieve uitstraling heeft: niet het imago wat ik wil uitstralen. Ook bestaat er de behoefte om 1 overkoepelende huisstijl te hebben wat kan worden doorgevoerd naar brief- en offertepapier, visitekaartjes, enveloppen etc. Een volledige remake dus. Daarnaast wil ik meer reclame gaan maken, waarvoor ik ontwerpen voor flyers en dergelijke nodig heb.
Motivatie ontwerp
Het logo toonde schoonheids- en opmaakfoutjes op meerdere punten. Daarbij was er geen rekening gehouden met drukken (geen CMYK drukkleuren, foutieve gradiënten, geen uitsparingen etc). Uiteraard zijn deze struikelblokken als eerste verholpen, waarna het logo strakker is gemaakt. Dit gepaard met een stabielere onderlinge uitlijning, krachtiger iconen en betere verhoudingen. De wens was om het logo minder ‘hard’ te laten zijn in het kleurpalet; vanuit die wens koos ik voor oranje. Oranje leunde natuurlijk al erg dicht tegen het bekende rood aan en is daarnaast de kleur van opgewektheid, vrolijkheid, feest en gezelligheid: een directe associatie met het ‘party’ element. Voor de website heb ik bewust meer met sfeer-foto’s gewerkt om ‘t geheel wat aantrekkelijker en feestelijker te maken. Ook is de volledige website responsive: goed reagerend op elk formaat scherm en device. De webshop is geïntegreerd vanuit een partner-site, wat nog een kluif aan uitzoekwerk was in programmering. Verder is gekozen voor een cleane look met grote, duidelijke knoppen en een overzichtelijke navigatie.
Reactie opdrachtgever
Ik beveel Guido van harte aan als ontwerper om drie redenen:
• Vanaf de begin-schets tot het definitieve ontwerp reageert hij snel op gewenste veranderingen en denkt hij op een plezierige manier met je mee;
• Hij heeft een goed inlevingsvermogen wat je als klant wilt. Hij brengt op een speelse manier verbinding aan tussen het conceptuele idee, sleutelwoorden en het uiteindelijke ontwerp;
• Het ontwerp is op een creatieve manier in een nieuw jasje gegoten > ik hoef niet te wennen aan een volledige make-over waarin ik de bestaande kracht van het bedrijf zou kunnen kwijtraken.
Wat wil je nog meer?
Huisstijl
Flyer
Autobestickering & kleding
Website
Copyright © Guido de Gooijer | Alle rechten voorbehouden