Bedrijfsgegevens
Naam: Hidden Values
Contactpersoon: Britta Bouma
Website: www.hiddenvalues.nl
styleguide
Wensen
- Logo & huisstijl ontwerp
- Styleguide ontwikkeling
- Ontwikkeling visitekaartjes, briefpapier en enveloppen
- Ontwerp & ontwikkeling website
Input opdrachtgever
Hidden Values denkt vanuit Planet, People, Profit. Duurzaamheid vanuit mensen. Meer vanuit mensen halen. Ze niet vastzetten in functieprofielen. Hidden Values motiveert mensen. Je haalt meer uit mensen omdat ze zichzelf mogen zijn. Meer uitzoeken wat de kwaliteit is van mensen. Van daaruit functies creëren. Delegeren en mensen motiveren. Werken met mensen. Acteren. Assertiviteit.
STEEKWOORDEN
Professioneel. Ervaring. Menselijk. Persoon centraal. Goed gevoel voor processen. Zakelijk. Formeel. Cultuur. HRM perspectief. Ziekenhuis mentaliteit. Meedenken. Mensen ontwikkelen zich op welke manier? Hoe binden mensen zich met de organisatie?
Motivatie ontwerp
Logo
Ik koos voor een geabstraheerde vorm van een DNA-streng. Daarbij gebruikte ik pastelkleuren. Verder een begeleiding van wat frissere oranje tegenover het formelere, olijfgroen. Deze DNA wordt heel specifiek weergegeven in de getoonde streng. Dit is verder doorgevoerd in de styleguide ontwikkeling. Om toch een onderscheid en uniekheid te realiseren, is de streng geabstraheerd. Ze is verder ‘vriendelijker’ gemaakt door haar ronde vorm. Een extra associatie is de verbinding tussen de 2 helices. Dit staat parallel aan de verbinding tussen mens en organisatie. Tussen leidinggevende en medewerker. Tussen verschillende organisaties.
Styleguide ontwikkeling
Het ronde van het logo wordt gecontrasteerd met strakke vormen in het letterlogo. Een watermerk van de dubbele helix zie je in het briefpapier. Verder suggereren de oranje blokken een podium. Een podium voor medewerkers in combinatie met de groene lijnen. De kronkel in de lijnen als eigenwijze knipoog naar out of the box processen.
Reactie opdrachtgever
Sterke punten van Guido: creativiteit, originaliteit en improvisatie. Hij streeft altijd naar een mooi eindresultaat. Geeft op een plezierige manier tegenwicht bij bepaalde keuzes van een klant. Verder was er sprake van een plezierige en doortastende communicatie.
Concept ontwikkeling
Styleguide
Website
Copyright © Guido de Gooijer | Alle rechten voorbehouden