Bedrijfsgegevens
Naam: Face The Public
Directie: Peter Dörr
Website: www.facethepublic.nl
Werkzaamheden
- Ontwerp huisstijl
- Vertaling huisstijl naar nieuwe visitekaartjes
- Vertaling huisstijl naar nieuw design drukwerk
- Ontwerp beursstands
- Concept en ontwerp nieuw design website
- Ontwerp Social Media accounts
- Beheer, vulling & meting Social Media
- Tender visuals voor salespitches
- Ontwikkeling huisstijlgids
- DTP drukwerk
Input werkgever
Face The Public is een kleine speler in merkactivatie. Zij bedenkt en ontwikkelt campagnes. Daarin werkt zij nauw samen met brandmanagers en marketeers. Zij helpt vooral andere merken schitteren in het veld. Dit doet zij via promotionele campagnes met merkambassadeurs van niveau.
De wens was om Face The Public prominenter en frisser te laten uitstralen. Het merk mocht gaan knallen! Een volledige huisstijl en een verbetering van online marketing qua uitstraling en uitvoering.
Daarnaast zocht Face The Public versterking op sales. Daarin wilde zij een kwaliteitsstap maken. Tender visuals waren de sleutel in die stap. Zowel bij tender deelname als koude acquisitie. Salespitches moesten gepaard gaan met een digitale tekening van het bedachte concept. Leuk weetje: deze tender visuals heb ik gemaakt op de crème-de-la-crème van de Wacom tekentabletten. Een levensgrote Cintiq.
Motivatie ontwerp
Het logo van Face The Public bestond al en diende onaangetast te blijven. Op de bestaande kleur paars vond ik de tegenhanger in okergeel. Mijn voorkeur ging naar deze donkere variant boven standaard geel. Waarom? Ten eerste vanwege haar luxere en authentieke uitstraling. Twee: deze gradatie werkt goed als ondergrond voor witte teksten. Niet onbelangrijk: de kleur geel qua psychologie goed bij de markt van Face The Public. Optimisme, energie, actie, vrolijkheid, levenslust, luchtig.
Die psychologie is meegenomen naar een passende tone of voice in fotografie. Weliswaar stock, stelde ik een palet aan beeldmateriaal samen die past in het imago van Face The Public. Zo is deze iconische brand fotografie ontstaan. Jong, fris, hip en modern.
De huisstijl borduurde ik verder vanuit bovenstaande keuzes. Gedragen door zachtgrijs en antraciet voor verschillende uitingen. Dit zijn tinten die de kleuren ondersteunen en niet in de weg staan. Ik heb gekozen voor slanke paralellogrammen als huisstijl elementjes. Deze vormen komen op veel uitingen in gekleurde paren terug. Ze hebben een strak en snel karakter; perfect passend in het moderne flat design. Vervolgens heb ik alles vertaald naar het marketingcommunicatiemateriaal.
Bestaand logo
Correspondentie
Hoofdkantoor
Fotostijl
Brochure Face The Public
Brochure Academy
Beurs-stands
Website
Tender visuals
Bison bij Mud Masters