Bedrijfsgegevens
Naam: Deep In Motion
Contactpersoon: Désirée Vergers
Website: www.deepinmotion.nl
Wensen
- Toename websitebezoeken en cliëntenbestand, door middel van:
- Grafisch ontwerp en ontwikkeling nieuwe website
- Opzetten en bijhouden van sterke SEO (zoekmachineoptimalisatie) op de website
- Intensief inzetten online marketingtools (social media, blogs, adverteren)
Input opdrachtgever
Désirée is al geruime tijd actief met haar onderneming Deep In Motion. Ze is tevreden met haar logo en met enige mate met haar website. Echter vallen de bezoekersaantallen van de website tegen. Ook zou ze de website in een moderner jasje willen steken. Deep In Motion mag beter gevonden worden in Google: zoekmachineoptimalisatie.
Motivatie grafisch ontwerp
Kleuren/huisstijl
De bestaande kleurstellingen van het logo en de voormalige website wil Désirée onveranderd laten. Ook wil ze graag een warme, hartelijke uitstraling krijgen. Het hoeft er niet te corporate uit te komen zien. In de basis ben ik trouw gebleven aan wat er nu staat. Om van daaruit de huisstijl wat volwassener te maken, koos ik om oranje te begeleiden door tinten uit die kleurfamilie. En daarin kan je de gele (fel) of de bruine (warm) kant op gaan; ik koos voor het laatste. Dit onderstreept ook de warmte van Désirée en haar diensten. Daarbij geeft het ook een rijkere tint mee die luxe uitstraalt. De site krijgt een professioneler karkakter. Met als ondertint warmrood.
Letter
De voormalige website was erg druk in haar letter. Hoofdletters, kleine letters, dikgedrukt, cursief, verschillende kleuren. Kortom; het maakt de ervaring te onrustig. Die rust heb ik teruggepakt door een slanke en moderne basisletter te pakken voor de teksten. De knoppen hebben een interactieve functie. Daardoor krijgen ze een dikgedrukte kleinkapitaal als letter. De koppen hebben een handgeschreven, speelse letter voor de koppen. Dit heb ik gedaan om het geheel te breken. Ook voor een warmer karakter.
Motivatie vindbaarheid
Zoekmachineoptimalisatie
Om Deep In Motion beter vindbaar te maken, bouwde ik de website vanaf de basis opnieuw op. Bij die basis gebruikte ik de juiste zoekwoorden in alle content van de website. Zoekmachineoptimalisatie van afbeeldingen tot tekst (zichtbaar en verborgen). Ook zijn alle teksten intensief gescreend en geredigeerd. Net zo lang tot ze voor de zoekmachines goed waren geoptimaliseerd.
Handig abonnement
Daarnaast heb ik ervoor gekozen om een kennisbank toe te voegen aan de website. Deze kennisbank bevat inhoudelijk relevante informatie die slaan op de diensten van Deep In Motion. In datzelfde licht heb ik met Désirée een maandelijkse nieuwsbrief en tweetal blogs afgetrapt. Deze blogs worden maandelijks geplaatst op de website. Vervolgens is daarvan een teaser zichtbaar is op social media. Hierin maakt Désirée gebruik van een prettig abonnement voor zoekmachineoptimalisatie. Zij krijgt een constante goede stroom aan websitebezoekers en hoeft daar niet verder naar om te kijken. Zo kan zij zich volledig focussen op datgene waar zij goed in is (dat wil jij toch ook?).
Reactie opdrachtgever
Ik ben erg blij met dit resultaat. Je hebt de website moderner gemaakt, zonder mijn eigen kleurenpalet in de steek te laten. Verder krijg ik aanzienlijk meer cliënt- en hulpvragen binnen. Dit zowel via de website als telefonisch. Nu dient zich mijn volgende uitdaging aan; ik heb het te druk!
Logo & huisstijl
Bestaande logo
Kleur en letter
Website
Oude versie
Nieuwe versie
Zoekmachineoptimalisatie
Social Media