๐๐ฒ๐'๐ ๐ธ๐ถ๐ฐ๐ธ ๐๐ผ๐บ๐ฒ ๐ฎ๐๐!
Heb jij ze ook? Goede #voornemens voor het nieuwe jaar ๐? Je bent niet alleen; samen met jou ruim ยพ van de Nederlanders. De meeste daarvan (92%) blijken voor februari te mislukken.
Waarom?
๐ด Gemakzuchtย
โฉ๏ธ Gewoontes
๐บ Genotย
Waarom lukt het die 8% dan wรฉl?
๐ญ Dromen (brainstorm and a burning desire)
๐ Denken (#plannen, meten, bijsturen)
๐ช Doen (discipline, elke dag 1 stapje)
๐๏ธ ๐๐จ๐๐ญ ๐ฃ๐ข๐ฃ ๐ฃ๐๐ณ๐๐ฅ๐ ๐ง๐๐๐ซ ๐๐ ๐ฌ๐ฉ๐จ๐ซ๐ญ๐ฌ๐๐ก๐จ๐จ๐ฅ ๐ฌ๐ฅ๐๐ฉ๐๐ง?
We gaan het komende maand weer merken in de sportschool. Een bomvol krachthonk met one-day-fanatiekelingen. Mijn #groepslessen zullen weer veel nieuwe enthousiastelingen hebben. Steevast blijft daarvan na Q1 maar een klein percentage over. De mensen die er een gewoonte van maken. Die het plezier vinden in de work-out. Die naar de groepslessen komen voor het sociale aspect. Omdat ze zo genieten van de muziek. Het staat in de agenda en ze worden naar de sportschool getrokken in plaats van zich er toe te moeten zetten.ย
๐ฏ #๐๐๐ซ๐ค๐๐ญ๐ข๐ง๐ ๐๐จ๐๐ฅ๐ฌ๐ญ๐๐ฅ๐ฅ๐ข๐ง๐ ๐๐ง
Dat merk ik ook bij de klanten waarvoor ik aan de slag ga met hun #marketing. Veel ervan doen het best goed, maar blijven onbewust hangen in dezelfde gang die ze vorig jaar ook hadden. En het jaar ervoor. En daarvoor. Want het gaat toch goed? Waarom zouden we iets #veranderen?
๐๐ฉ๐ฆ ๐ฅ๐ฆ๐ง๐ช๐ฏ๐ช๐ต๐ช๐ฐ๐ฏ ๐ฐ๐ง ๐ช๐ฏ๐ด๐ข๐ฏ๐ช๐ต๐บ ๐ช๐ด ๐ฅ๐ฐ๐ช๐ฏ๐จ ๐ต๐ฉ๐ฆ ๐ด๐ข๐ฎ๐ฆ ๐ต๐ฉ๐ช๐ฏ๐จ ๐ฐ๐ท๐ฆ๐ณ ๐ข๐ฏ๐ฅ ๐ฐ๐ท๐ฆ๐ณ ๐ข๐จ๐ข๐ช๐ฏ, ๐ฃ๐ถ๐ต ๐ฆ๐น๐ฑ๐ฆ๐ค๐ต๐ช๐ฏ๐จ ๐ฅ๐ช๐ง๐ง๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฏ๐ต ๐ณ๐ฆ๐ด๐ถ๐ญ๐ต๐ด ย - Einstein.ย
Dan zijn daar ondernemers die ergens hebben gelezen dat ze iets meer moeten doen met #advertising. Dat TikTok the next hot thing is. Goede voornemens. En na een maand zijn ze weer terug in het oude patroon.
๐คย ๐๐จ๐ ๐ค๐จ๐ฆ ๐ข๐ค ๐ฎ๐ข๐ญ ๐๐๐ญ ๐ฉ๐๐ญ๐ซ๐จ๐จ๐ง?
โ Brainstorm waar je met je bedrijf wilt zijn, eind 2024. Ga los, the sky is the limit.ย
โ Haal hier de 3 hoofddoelen uit; #KISS. Dat wordt je kapstok voor 2024.ย
โ
Vanuit die kapstok stel je doelen. Per kwartaal. Per maand. Per week.ย
โ
Maak het meetbaar. Stuur bij waar nodig.ย
Dan kom je er misschien achter dat TikTok helemaal niets is voor jouw bedrijf.ย
Dat advertising voor jou nu weggegooid geld blijkt.ย
Dat je in dit stadium niet eens een #website nodig hebt; want jij doet je meeste werving op beurzen en events.ย
Grote kans dat jij dan op 31 december 2024 ten minste 50% van jouw gestelde doelen hebt behaald. En dan kan jij met trots terugkijken op het voorgaande jaar.ย
๐ Letโs kick some ass!