๐—Ÿ๐—ฒ๐˜'๐˜€ ๐—ธ๐—ถ๐—ฐ๐—ธ ๐˜€๐—ผ๐—บ๐—ฒ ๐—ฎ๐˜€๐˜€!

Heb jij ze ook? Goede #voornemens voor het nieuwe jaar ๐ŸŽ†? Je bent niet alleen; samen met jou ruim ยพ van de Nederlanders. De meeste daarvan (92%) blijken voor februari te mislukken.


Waarom?


๐Ÿ˜ด Gemakzuchtย 

โ†ฉ๏ธ Gewoontes

๐Ÿบ Genotย 


Waarom lukt het die 8% dan wรฉl?


๐Ÿ’ญ Dromen (brainstorm and a burning desire)

๐Ÿ“… Denken (#plannen, meten, bijsturen)

๐Ÿ’ช Doen (discipline, elke dag 1 stapje)


๐Ÿ‹๏ธ ๐Œ๐จ๐ž๐ญ ๐ฃ๐ข๐ฃ ๐ฃ๐ž๐ณ๐ž๐ฅ๐Ÿ ๐ง๐š๐š๐ซ ๐๐ž ๐ฌ๐ฉ๐จ๐ซ๐ญ๐ฌ๐œ๐ก๐จ๐จ๐ฅ ๐ฌ๐ฅ๐ž๐ฉ๐ž๐ง?

We gaan het komende maand weer merken in de sportschool. Een bomvol krachthonk met one-day-fanatiekelingen. Mijn #groepslessen zullen weer veel nieuwe enthousiastelingen hebben. Steevast blijft daarvan na Q1 maar een klein percentage over. De mensen die er een gewoonte van maken. Die het plezier vinden in de work-out. Die naar de groepslessen komen voor het sociale aspect. Omdat ze zo genieten van de muziek. Het staat in de agenda en ze worden naar de sportschool getrokken in plaats van zich er toe te moeten zetten.ย 


๐ŸŽฏ #๐Œ๐š๐ซ๐ค๐ž๐ญ๐ข๐ง๐ ๐๐จ๐ž๐ฅ๐ฌ๐ญ๐ž๐ฅ๐ฅ๐ข๐ง๐ ๐ž๐ง

Dat merk ik ook bij de klanten waarvoor ik aan de slag ga met hun #marketing. Veel ervan doen het best goed, maar blijven onbewust hangen in dezelfde gang die ze vorig jaar ook hadden. En het jaar ervoor. En daarvoor. Want het gaat toch goed? Waarom zouden we iets #veranderen?


๐˜›๐˜ฉ๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ง๐˜ช๐˜ฏ๐˜ช๐˜ต๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ด๐˜ข๐˜ฏ๐˜ช๐˜ต๐˜บ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฉ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ข๐˜จ๐˜ข๐˜ช๐˜ฏ, ๐˜ฃ๐˜ถ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜น๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ง๐˜ง๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ถ๐˜ญ๐˜ต๐˜ด ย - Einstein.ย 


Dan zijn daar ondernemers die ergens hebben gelezen dat ze iets meer moeten doen met #advertising. Dat TikTok the next hot thing is. Goede voornemens. En na een maand zijn ze weer terug in het oude patroon.


๐Ÿค”ย  ๐‡๐จ๐ž ๐ค๐จ๐ฆ ๐ข๐ค ๐ฎ๐ข๐ญ ๐๐š๐ญ ๐ฉ๐š๐ญ๐ซ๐จ๐จ๐ง?


โœ… Brainstorm waar je met je bedrijf wilt zijn, eind 2024. Ga los, the sky is the limit.ย 

โœ… Haal hier de 3 hoofddoelen uit; #KISS. Dat wordt je kapstok voor 2024.ย 

โœ… Vanuit die kapstok stel je doelen. Per kwartaal. Per maand. Per week.ย 
โœ… Maak het meetbaar. Stuur bij waar nodig.ย 


Dan kom je er misschien achter dat TikTok helemaal niets is voor jouw bedrijf.ย 

Dat advertising voor jou nu weggegooid geld blijkt.ย 

Dat je in dit stadium niet eens een #website nodig hebt; want jij doet je meeste werving op beurzen en events.ย 


Grote kans dat jij dan op 31 december 2024 ten minste 50% van jouw gestelde doelen hebt behaald. En dan kan jij met trots terugkijken op het voorgaande jaar.ย 


๐Ÿ‘Š Letโ€™s kick some ass!