Bedrijfsgegevens

Naam: Heinerman Tennis
Contactpersoon: Christian Heinerman
Website: http://www.heinermantennis.nl

 

Wensen

• Ontwerp logo
• Ontwerp & ontwikkeling bedrijfsbrochure

 

Input opdrachtgever

Logo:  Graag een beeldmerk dat modern is en in meerdere omgevingen / kleuren toepasbaar (dit is sowieso een standaard waar een goed logo – en dus mijn designs – aan voldoen). Daarbij vind Christian het belangrijk dat het logo zijn unique selling points uitstralen:

  • Kwaliteit
  • Ontzorgen
  • Gezelligheid / fun
  • Sportiviteit
  • Voor iedereen

Verder liet hij zich graag verrassen door iets origineels / creatiefs.

Brochure: Heinerman Tennis wilde zich zelf professioneler gaan profileren en zich op nieuwe doelgroepen gaan richten: met name business to business. Voor deze strategie wilde Christian graag brochures in zetten die net die luxe uitstraling hebben die hij wenst uit te dragen. Het idee achter de brochure is om mensen kort te enthousiasmeren en ze dan aan te sporen contact op te nemen voor een prijsopgaaf of een afspraak: actie-georiënteerd dus.

 

Motivatie ontwerp

Logo:  Samen hebben we intensief gebrainstormd en gezocht naar een nieuwe vertaling van het bestaande design. Met het oog op de hiervoor genoemde USP’s, gingen we samen op zoek naar een sterke uitstraling van het beeldmerk. De herkenbaarheid van tennis wilden we te allen tijde niet uit het oog verliezen, vandaar bleven we bij de herkenbare vorm van de tennisbal. Daarbij was vooral de uitdaging om het speels (fun) en professioneel te houden. Zo werd er gespeeld met smileys, met frivole kleuren-linten, met abstracte bal-silhouettes en uiteindelijk kwam onderstaand ontwerp hier uit. De standaard kleuren die je terug kunt vinden op de tennisbaan, vergezeld van een robuust, sterk en professioneel letterlogo.

Brochure: Het leek me goed om dit te vertellen in een boekje met een stuk over HT zelf en per pagina een uitleg over verschillende formules die HT aanbied. Dit ingeleid met een cartoontje/infographic waarin wordt ingegaan om de “need” (het verlangen) naar HT’s formules vanuit de doelgroep. Deze graphic spreekt aan, maakt het luchtig (fun-factor) en is aantrekkelijk genoeg om kort/krachtig aan te sporen te gaan lezen. Iemand triggeren om een kleine quiz te nemen en er achter te komen wat zijn of haar specifieke wensen zijn op dit vlak. Het besluit is gevallen op 12 pagina’s. Het mag lekker uit nodigen om het nodige te lezen over Heinerman Tennis, maar het moet ook niet een volledig handboek worden. Net genoeg om de mensen te prikkelen contact op te nemen voor een proefles of informatie over een uitje. Tevens is de achterkant voorzien van een transparant mapje waarin een visitekaartje kan worden geschoven.

LogoFinal-13


Logo

 heinerman_05

 

 


Brochure

 

heinerman_03heinerman_01heinerman_02heinerman_04

 

 


Copyright © Guido de Gooijer | Alle rechten voorbehouden