Bedrijfsgegevens

Naam: Excellence Payroll Solutions
Contactpersoon: Anthony Cruden
Website: www.excellencepayrollsolutions.nl

 

Wensen

  • Ontwerp logo & huisstijl (huisstijlgids)
  • Ontwikkeling visitekaartjes, briefpapier en enveloppen
  • Ontwerp & ontwikkeling website

 

Input opdrachtgever

Het moet onderscheidend zijn, niet 13 in een dozijn. Vooral een zakelijke uitstraling. De kleuren roze, turquoise en zwart trekken mij erg aan. Verras me maar met een combinatie die fris en helder oogt. Het beeldmerk moet ook los te koppelen zijn van de tekst, zodat ik dit als watermerk kan gebruiken voor diverse documenten. Niet onprofessioneel, speels en onbetrouwbaar. Naam van het bedrijf niet afkorten of de initialen gebruiken.

 

Motivatie ontwerp

Logo
In deze tijd van zogenaamd flat design, heb ik gekozen voor een gelijksoortige vormgeving. Om deze reden heb ik er voor gekozen om het logo vlak te maken zonder extra’s van schaduwtjes, glans etc. Verder heb ik ‘payroll solutions’ een minder prominentere rol gegeven in het logo, door haar subtiel als pay-off beneden uit te lijnen. De felle hoofdkleuren worden begeleid door antraciet/donkergrijs. Prettig voor het oog en het doet luxe aan. Uiteindelijk bewust gekozen voor een slank en klassiek lettertype, wat het geheel rustig en harmonieus doet overkomen.

Omdat in deze toepassen de hoofdletter E prominent en afstandelijk aandeed (het had ook meer weg van een zin dan een logo), koos ik ervoor alles in onderkast te schrijven. Payroll Solutions heb ik daarentegen bewust met 2 keer een hoofdletter geschreven, dit na wat studies hoe het er in andere formats uit ziet. Alles in kleine letters doet onsamenhangend en goedkoop aan, het onderschrift in hoofdletters laat het te extreem schreeuwen. Verder een creatieve knipoog in het puntje: roze. Dit laatste – en het beeldmerkje zelf – kunnen we bijvoorbeeld leuk terugbrengen in de rest van de huisstijl en uitingen. De pay-off is uitgelijnd op de 2e helft van het logo “ence”, de 2 ll-en heb ik gespiegeld om een visueel centrum en harmonie te creëren. Wanneer je het beeldmerkje een kwartslag naar rechts draait, krijg je een (weliswaar gestileerd) €-teken.

 

Website
De voorkeurskleuren van Anthony zijn verder vertaald in de volledige huisstijl. Dit geheel rust op een witte, rustgevende ondergrond. Vervolgens is het geheel vertaald naar een webdesign. Hierbij zijn professionele foto’s gemaakt door fotograaf Norbert Waalboer. Uiteindelijk heeft mijn commercieel schrijfster de website voorzien van pakkende teksten. De website is clean en rustig wit gehouden, met kleine tinten roze en mintgroen van de huisstijl De site is basic, formeel en informerend. Bewust kozen we voor een one-pager, welke ook nog zeer toegankelijk is op mobiele apparaten.

 

Visitekaartjes
Onderscheiden, duurzaam en flexibel: probeer deze kaartjes maar eens te scheuren. Voor de toepassing in visitekaartjes, kozen we voor dit prachtige transparante polypropyleen materiaal. Origineel en een extra luxe uitstraling. Perfecte toepassing voor een excellente huisstijl.

 

Reactie opdrachtgever

Het design is voor mij vernieuwend en draagt onze filosofie uit zoals wij die nastreven. Verder ervoer ik Guido in onze samenwerking als flexibel en proactief.

 


 

Logo & huisstijl

 


 

Visitekaartjes

 

 


Website

klant_excellence_04

 

 


Brochure

klant_excellence_10klant_excellence_11

 


Copyright © Guido de Gooijer | Alle rechten voorbehouden